0770-27 27 97 öppet idag kl. 08:30-21:00
  • Måndag08:30-21:00
  • Tisdag08:30-21:00
  • Onsdag08:30-21:00
  • Torsdag08:30-21:00
  • Fredag08:30-16:00
  • Lördag12:00-17:00
  • Söndag12:00-17:00
Stäng
Kontakta oss
på mejl här

Favoriter

Stäng
Favoriter
Favoriter
Basket
Varukorg
Meny

Leveransinformation

 

Leveranspriser

På eNemo.se ingår moms och fri frakt i det angivna priset för produkten. Den kostnadsfria hemleveransen omfattar leverans på fastlandet och till Gotland. Utöver Gotland levereras det inte till öar som kräver båt-/färjetransport. Beställningen levereras i gatuplan/trottoarkant, in-/uppbärning av varorna ingår inte i gratis frakt. Om du själv har bokat en installatör rekommenderar vi att du tar hänsyn till eventuella leveransförseningar. Vill du ha expressleverans eller leverans på t ex kvällar och morgonar är detta möjligt i särskilda postnummer, se tider kostnad för dessa tillägstjänster i leveranskalendern. 

Ej frakt till tomtgräns/port för öar utan fast broförbindelse

Notera att vi tyvärr inte kan leverera till tomtgräns/port när det gäller öar utan fast vägförbindelse (exklusive Gotland). För leverans till öar utan fast broförbindelse ombes du ange leveransadressen till godsmottagningen i hamnen på fastlandssidan på ordern. Härifrån ansvarar du som kund för mottagning av produkten samt frakt och eventuell fraktkostnad från fastlandshamnens godsmottagning vidare till önskad slutdestination. Undantaget är Gotland. Till gotländska adresser leverar vi till tomtgräns/port. Vi ber dig ringa till Bring på telefonnummer: 0771-272797, för att höra om pris och om leveransen är möjlig.

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse på din mail. Inom loppet av några få dagar får du ett nytt mail med ett sändingsnummer. Med detta kan du spåra ditt paket via Brings hemsida. I det mailet står det även hur du går till väga för att avtala leveransen med Bring. Oavsett leveranssätt kommer Bring att kontakta dig per telefon eller via sms (kom i håg att följa instruktionerna) för att avtala vilken dag de skal komma med varorna. Bring kontaktar dig även ca. en halvtimme innan de kommer på den avtalade leveransdagen.

Priser på tilläggstjänster:

  • Leverans med uppbärning: från 499 kr
  • Leverans med uppbärning och installation: från 999 kr.
  • Bortforsling: från 299 kr. - Är installation och miljöretur beställd ingår avinstallation. Om bara en av tjänsterna är beställd ingår inte avinstallation. 

Hur går leveransen till?

Din order levereras vanligtvis med Bring när det gäller stora vitvaror i hela Sverige. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 07.00-17.00. Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 12.00). Du måste vara hemma vid leverensen för att kvittera att du mottagit din beställning. Bring får inte ställa varan utanför ditt hem. Tänk på att du ska inspektera din vara för eventuella transportskador innan du kvitterar fraktsedeln. Om du mot förmodan kan se eventuella transportskador så skall det noteras direkt på fraktsedeln i samband med chauffören. Observera att vi på vissa orter ej kan erbjuda leverans alla veckodagar.

Leveransen har fullförts när chauffören har levererat varorna på leveransadressen och produkten har kommit i besittning av kunden, dvs. överlämnats till kunden eller någon som ansvarar för kundens mottagande. Tänk på att alltid kontrollera godset skick vid leverans. Vid de tillfällen där en skada alternativt misstänkt skada upptäcks ska notering om detta göras på fraktsedel och/eller handterminal.

Leverans av varor sker med Bring och levereras på vardagar. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 07.00-17.00. Observera att det är upp till transportören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av en intervall om 4-6 timmar (exempelvis kl. 08.00 - 14.00). Strax innan leverans kontaktar chauffören dig. 

Oavsett leveranssätt kommer transportören att kontakta dig strax innan leverans. Har du ej förbokat ett specifikt datum för leveransen så kontaktar transportören dig dagen innan för att avtala tid för leverans (kom ihåg att följa instruktionerna).

Om kunden inte är på plats vid leveranstillfället, ska ett nytt leveranstillfälle avtalas med kunden. 

Observera! Varorna levereras endast till fast adress, inte till postbox.

Förbokat leveransdatum från kassan?

På vissa orter finns det möjlighet att boka leveransdatum direkt i kassan. Det datumet är det som går vidare till speditören och är alltså ett bokat datum, inte önskat datum. Om något händer i leveranskedjan så avtalas en ny dag och tid med dig. Första möjliga leveransdatum enligt befintliga förutsättningar är det som föreslås i kassan men du kan välja ett datum längre fram om så önskas. Valt datum står sedan på din orderbekräftelse också. Observera att det är detta datum du ska vara tillgänglig för leverans om den inte ombokas/avbokas av dig. Du får en SMS-påminnelse av speditören samma dag som inbokad leverans.

Leverans av småvaror

Vid köp av småvaror såsom t.ex. dammsugare, hushållsapparater och skönhetsprodukter kan du välja mellan gratis leverans till valfritt DHL-ombud eller hemleverans med Budbee för 49 kr.

Om du väljer leverans till DHL-ombud kan du skriva in önskat postnummer och själv välja vilket ombud du vill att varan ska skickas till. När varan har levererats till DHL-ombudet skickas en avi till dig för att meddela dig att du har ett paket att hämta. Tänk på att det är viktigt att du har med dig avin och legitimation när du ska hämta ut ditt paket.

Om du väljer hemleverans med Budbee levereras paket till den adress som du har angett. 
Budbee levererar vardagskvällar mellan klockan 17.00-22.00. Du som kund kan följa bilen i realtid för en mer exakt leveranstid. Du kan också välja hur du vill ta emot din order när du mottar avisering för tidsbokning. 

Om du har valt att paketet lämnas utanför din dörr utan kvittens övertar du ansvaret från och med att chauffören har lämnat din order. Mer information om tjänsten hittar du nedan.

Budbee här.

Har du portkod så anger du den vid tidsbokning så att fraktbolaget kommer in. 

För att veta om det är möjligt att välja ett speciellt fraktsätt på din ort så skriver du in ditt postnummer i kassan.

Leveranstider

Er beställning blir levererad inom 2-5 arbetsdagar eller 7-14 arbetsdagar beroende på vilken leveranstid som står på produkten vid köp. Finns varan på lager blir den levererad inom 2-5 arbetsdagar. Finns varan ej på lager så tillkommer extra leveransdagar då den ska beställas hem från producenten och då blir varan levererad inom 7-14 arbetsadagar. Om du har valt tilläggstjänster såsom uppbärning, installation och/eller bortforsling så är det ett preliminärt leveransdatum på 7-14 arbetsdagar. Om du själv har bokat en installatör rekommenderar vi att du tar hänsyn till eventuella leveransförseningar.

Leverans till tomtgräns eller port

Du får:

  • Gratis leverans: Vi levererar din beställning hem till dig, utan extra kostnad
  • Leverans till önskad placering vid port eller tomtgräns. Leverans till tomtgräns sker så nära din bostad som lastbilen kan köra och där första lyftet ska göras, till exempel vid trottoar, uppfart eller garage.
  • Leverans som oftast mellan kl. 07.00-17.00 på vardagar
  • Sändingsnummer så du kan se när varan skickats och kan följa den
  • Meddelande på telefon en halvtimme innan leverans

Kom i håg att du måste vara hemma för att kvittera för mottagning. Transportören får inte lämna varan på trottoaren eller vid grinden, ifall du inte skulle vara hemma.

  • Varan skickas från lagret i Danmark till en lokal terminal i ditt leveransområde
  • När varan är framme vid den lokala terminalen kontaktas du för avtal om leveransdatum och tidsintervall på dagen

Se videoen här under för att se hur leverans till port/tomtgräns fungerar:

Leverans med uppbärning

Du får:

  • Varan levereras hem till dig och transportören ser till att varan bärs in och placeras i önskat rum. Observera att avemballering inte ingår vid uppbärning.
  • Leverans sker vanligtvis mellan 07.00-17.00 på vardagar
  • Sändingsnummer som gör att du kan följa ordern och se när den blir sänt
  • Du får ett samtal 30 min före leverans
     

Se till att:

  • Du är hemma så du kan ta emot varan
  • Transportören kan komma till med säckkärran, han kan inte lyfta vitvaror
  • Transportören kontaktar dig för att avtala leveransdag. Var uppmärksam på att leveranstiden kan ta längre tid.

Varan sänds antingen från lagret till en centralmottagning. Därefter sänds varan till ett lokalt lager i ditt leveransområde. När varan kommer till det lokala lagret blir du kontaktad för att avtala datum och tid för leverans. Lägg märke till att uppbärning inte innefattar avemballering av produkten. Det kan ta upptill 10 vardagar från det att du beställer varan tills att den blir levererad med uppbärning.
 

Se videon nedanför för att se hur leverans med uppbärning fungerar:

Villkor för leverans med uppbärning

Om du önskar få hjälp med att bära upp en eller flera tunga produkter kan du välja leveranssättet Uppbärning i kassan. Notera att vi tyvärr inte erbjuder leverans med uppbärning till öar utan fast broförbindelse (inklusive Gotland). På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor om leverans med uppbärning.

Vad händer när varan levereras?

Transportören fraktar varan in med en elektriskkärra. Vitvaror är vanligtvis 60 cm breda plus emballagen. Du får se till att det finns plats att för kärran att komma in till den plats där varan skall placeras. Skall varan upp för en trappa som svänger så skall det vara plats till att kärran och varan kan svänga på trappsteget. Det är ditt ansvar att varan kan fraktas in. Om det inte går refunderas inte kostnaden för uppbärning. Vid beställning av uppbärning packas inte produkterna upp ur emballagen. Produkten blir endast levererad in till önskat rum. Vår transportfirma har tyvärr inte möjlighet att avlägsna emballage, hänga av dörrar eller liknande för att kunna bära in vitvaror. Om du väljer att köpa till tilläggstjänsten Installation får du förstås även hjälp med att ta av emballaget. Observera att de anställda på vår transportfirma av försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.

Villkor för leverans med installation

Du får:

  • Leverans till önskad placering. Varan kopplas in om det är möjligt
  • Leverans sker vanligtvis mellan 07.00-17.00 på vardagar
  • Spårningsnummret som gör att du kan följa ordern och se när den blir sänt
  • Du får ett samtal 30 min före leverans
  • Uppbärning, avemballering, montering och bortforsling av emballage

Se till att:

  • Du är hemma så du kan ta emot varan
  • Transportören kan komma till med säckkärran, han kan inte lyfta vitvaror
  • Transportören kontatktar dig för att avtala leveransdag. Var uppmärksam på att leveranstiden kan ta längre tid.
  • Varan sänds antingen från lagret i Danmark till till ett lokalt lager i ditt leveransområde
  • När varan kommer till det lokala lagret blir du kontaktad för att avtala datum och tid för leverans
  • Det kan ta upptill 10 vardagar från det att du beställer varan tills att den blir installerad

Viktigt att tänka på:

Våra montörer är erfarna och certifierade, men dem är inte elektriker eller rörmokare. Det är därför viktigt att du skall vara uppmärksam på.

  • Ström, vatten och avlopp skall vara regelrätt installerad och funktionellt
  • Det skall vara plats till att montera produkten
  • Den gamla produkten skall vara avmonterad. Om du beställer bortforsling av gammal produkt gör montören det för dig
  • Transportören tar med sig emballagen

Vi vill se till att allt går som det skall. Därför ber vi att du läser detaljerna om leverans igenom ordentligt. Notera att vi tyvärr inte erbjuder leverans med uppbärning och installation till öar utan fast broförbindelse (exklusive Gotland). Omhängning av dörr ingår inte heller i installation. På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor om leverans med uppbärning och installation.

 

Bortforsling

Villkor för bortforsling av din gamla produkt för återvinning

Om du som tilläggstjänst väljer Bortforsling av din gamla produkt för återvinning, finns det några saker du behöver tänka på:

  •  Produkten får inte sitta fast i vägg eller liknande, utan måste vara från monterad/av installerad.
  •  Produkten måste stå bredvid tomtgränsen.
  •  Kyl- och frysskåp måste vara tömda på mat, avfrostade och uttorkade.
  •  Disk- och tvättmaskiner ska i möjligaste mån vara tömda på vatten.

Notera att vi tyvärr inte erbjuder bortforsling från öar utan fast broförbindelse (exklusive Gotland). 

Ej mottagen leverans

Ej hemma vid leverans av vitvaror:
Om ni inte är hemma och kan ta emot varan innanför det avtalade tidsrummet med transportören, förbehåller vi oss rätten att kräva en avgift på 395 SEK för att arrangera en ny utkörning av varan.

Ej hemma vid leverans av småvaror: 
Vid leverans av Budbee: fraktbolaget gör ytterligare två leveransförsök innan paketet går i retur. Du kan välja ett nytt datum direkt från aviseringen, annars bokar de in ett datum och gör nytt leveransförsök. Observera, har du valt en kontaktlös överlämning där de ska lämna utanför dörren så lämnar de paketet även om du inte är hemma.  
 

Leveransförseningar

Om en leverans är försenad gör vi allt som står i vår makt för att påskynda processen och se till så att dina varor kommer fram till dig så snabbt som möjligt. Det kan hända att en leverans blir försenad pga. att vår fraktfirma inte kan hålla sitt avtal med oss. 

Transportskador  

Det är viktigt att du kontrollerar varans emballage när du kvitterar den. Om du ser något avvikande skal detta noteras på fraktsedeln. Om du upptäcker att din vara är transportskadad går du in och gör en anmälan här.

Favoriter

Stäng